Nareszcie wyszedł z łona swej matki jaką jest Porsche . Można powiedzieć że fanów Porsche brała już lekka nerwica ...ile można czekać ? Macan bawił się z nami w podchody , ale jest długo wyczekiwany młodszy brat Cayenne. Zadebiutuje dopiero na początku nowego roku ale , wszelkie informacje są nam już dobrze znane. Niby mniejsze a jednak duże , jego długość to prawie pięć metrów , szerokość prawie dwa metry i wysokość gimnazjalisty . Całość powstała na bazie Audi Q5 ale i tak jest od niego większy . Wszystko to zamieszczone jest na dość skomplikowanym zawieszeniu , z przodu posiada on zawieszenie Double Wishbone ( wahacze różnych długości ) a z tyły wahacze o zmiennej sile tłumienia ...Who cares? XD oczywiście całe zwieszenie jest pneumatyczne . Chcąc pozbyć się tej "grzeczności" z Q5 Porsche zwiększyło rozstaw osi i dodało pełno elektroniki która ma o dziwno dodać agresywności ...
... Jak widzicie wnętrze nie obfituje w luksus , designerzy pomyśleli bardziej o młodych kupcach . Design jest skromny nie to co w Cayenne czy Panamerze oczywiście jest GPS , parę przycisków , klimatyzacja , dodatki multimedialne i skromny zegarek na środku kokpitu , ale i tak najważniejszą rzeczą w tym całym galimatiasie jest silnik . Macan ma być produkowany w trzech wersjach :
Macan S: V6 3.0 litra Twin Turbo o mocy 340 koni mechanicznych do setki ma rozpędzić się w oszałamiające 5.4 sekundy a prędkość maksymalna to 254 km/h
Macan S Diesel : Czyli najsłabsza wersja tego malucha . 3.0 V6 Twin Turbo , 259 koni mechanicznych , do setki w 6.3 sekundy , prędkość maksymalna to 230 km/h ( bieda panie bieda)
Macan Turbo : Najmocniejsza wersja auta dla hardkora . 3.6 V6 Twin Turbo , 400 koni mechanicznych , do setki w 4,8 sekundy , prędkość maksymalna to 266 km/h .
Średnie spalanie w Macan będzie się wahać od 6 do 9 litrów na 100 km .
Jak na tak mały SUV to osiągi imponujące , nawet ceny są imponujące , w europie ma kosztować od 54.tys do 79 .tys euro . Oczywiście masz do wyboru pełno dodatków .
Jak dla mnie Porsche powinno bardziej się skupić na sportowych autach aby dorównać Lamborghini czy Ferrari , a jak tak dalej będzie to Porsche będzie produkowało małe hatchbacki . Pożyjemy zobaczymy .
Jak na SUVa to całkiem, całkiem. MACAN TURBO może być :D
OdpowiedzUsuńPiękne auto. Jestem zachwycony tym co tu znalazłem i dlatego zapraszam do mojego bloga-katalogu - http://najlepsze-samochodowe-blogi.blogspot.com/- na którym gromadzę bazę najlepszych polskojęzycznych blogów o autach i motoryzacji. Liczę na owocną współpracę, Marek.
OdpowiedzUsuńNic dodać, nic ująć :)
UsuńTrzeba przyznać, że to czerwone wnętrze robi ogromne wrażenie.. oczywiście pozytywne
OdpowiedzUsuńMnie jeszcze podobny do Macana podoba się Porsche cayenne
OdpowiedzUsuńZgadzam się w 100% :)
UsuńPięknie wygląda ten samochód w środku :)
OdpowiedzUsuńOo właśnie.. w środku rewelacja, ale z zewnątrz zdecydowanie wygrywa Cayenne :)
OdpowiedzUsuńCzerwony środek - PIĘKNY jest! Auto nie na moja kieszeń, ale za marzenia się nie płaci - wiadome :)
OdpowiedzUsuńWygląda zachęcająco, a i wnętrze jest świetne :)
OdpowiedzUsuńAuto z najwyższej półki :)
OdpowiedzUsuńPiękne auto :D
OdpowiedzUsuńFakt, prezentuje się wręcz niesamowicie :D
OdpowiedzUsuńTo mało powiedziane! :D
UsuńRewelacyjne auto, bez dwóch zdań :D
OdpowiedzUsuńWow, robi wrażenie. najbardziej podoba mi się wnętrze;)
OdpowiedzUsuńRewelacyjne auto, bez dwóch zdań :D
OdpowiedzUsuńAuta marzenia, bez dwóch zdań :D
OdpowiedzUsuńTo jest wręcz mało powiedziane :D
UsuńSzkoda, że nigdy nie będzie mnie na niego stać.
OdpowiedzUsuńŚwietny blog dla fana motoryzacji.
OdpowiedzUsuńPiękny pojazd. Chciałbym kiedyś coś takiego mieć.
OdpowiedzUsuńAuto marzenie, bez dwóch zdań :D
OdpowiedzUsuńA mi niekoniecznie się podoba. Jest wiele ładniejszych.
OdpowiedzUsuńJak za taki standard nie jest zbyt drogie.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się wnętrze. A tak to bez szału.
OdpowiedzUsuńJa tam się kompletnie nie znam na samochodach. Ale bloga czyta się miło.
OdpowiedzUsuńPiękny samochód, idealny wygląd zgodny z opisem
OdpowiedzUsuń